Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

Hírek

Javulnak a mellékutak is Zala megyében
2021.09.03

A komfortosabb közlekedést segíti elő az a közelmúltban elvégzett útfelújítás, amely a 7419. jelű út csesztregi belterületi szakaszát, a Dózsa György utcát érintette. Az 540 méter hosszú, hat méter széles szakasz átadóját csütörtökön tartották, Vigh László, miniszteri biztos, országgyűlési képviselő, valamint Dr. Pál Attila, a Zala Megyei Közgyűlés elnökének jelenlétében.


Az avatón Vigh László arról beszélt, hogy Zala megye egyik nagy problémája az alsóbbrendű úthálózat állapota. Rengeteg kérés érkezik hozzájuk a rossz minőségű szakaszok felújítására, új felületi zárással történő ellátására. – Csak a saját választókerületemben legalább ötven olyan pont van, ahol szükség lenne beavatkozásra – emelte ki a képviselő. – Ez igen forrásigényes munka, s bár több pénz áll rendelkezésre, de türelmet kérünk. Az a cél, hogy az elkövetkezendő tíz évben minden olyan útszakaszt felújítsunk, ami indokolt, hiszen ez az alapfeltétele a balesetmentes közlekedésnek.

– Zala megyében 1500 kilométernyi úthálózat van önkormányzati, s ugyanannyi állami tulajdonban – folytatta Dr. Pál Attila, a megyei közgyűlés elnöke. – A hálózat idősödése miatt folyamatosan szükség van az utak javítására. A magyar kormány egyik legnagyobb ötlete, s a hazai források egyik legjobb felhasználási módja a mellékúthálózat felújítása. Zala megyében ez egyrészt ahhoz szükséges, hogy a kistelepülésekről a munkahelyek könnyedén megközelíthetőek legyenek, de azt a célt is szolgálja, hogy helyben tartsuk a fiatalokat, helyben tudjunk lehetőséget biztosítani számukra, hogy ott éljék az életüket, megalapozzák a jövőjüket. Hozzátette: a Magyar Falu Programhoz Zala megyéből tavaly 354 pályázat érkezett be, s mintegy négymilliárd forint állt rendelkezésre a fejlesztési célok megvalósítására.

A csesztregi úton elvégzett munkálatokról Imre Béla, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Zala megyei igazgatóságának üzemeltetési és fenntartási osztályvezetője beszélt. Mint mondta: az állami cég saját kivitelezésben 540 méter hosszan, hat méter szélességben végzett felületi marást, majd öt centiméter vastagságú új kopóréteggel látta el az út felületét. Ehhez 400 tonna aszfaltot használtak fel. Imre Béla szerint ez megfelelő technológia ahhoz, hogy komfortosabbá váljon a közlekedés az érintett szakaszon.

Forrás és fotó: Zalai Hírlap

vissza...