Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

Turizmus

Zeg – Bozsoki-hegy – Nemeshetés

Ezúttal egy erősebb, közel 10 km-es túrát ajánlunk, amit azonban ellensúlyoz a Göcsej és a Hetés határának szépsége.A „sárga sáv” jelzés a parkerdőt jelölő táblától indul a 76-os főútvonal mentén Csácsbozsok irányában, villanyoszlopokra festve.

Közben, miután elindultunk a Zalahús épületei után átkelünk a Felső-Válickán és onnan a Csácsi városrész kertes házai elotti járdán haladunk a Bozsoki elágazásig. Itt utunkat a jobbfelé tartó úton, a vegyes- és italbolt előtti járdán, majd a közúton folytatjuk utunkat – nem megyünk tovább a faluba – a régi 76-os úton addig, amíg ki nem érünk a házak közül, a volt lőtér kezdetéhez.

tt jobb kéz felé az erdőszélen követjük a jelzést, majd mély útbevágásba, az erdőben haladva érünk fel a Bozsoki-hegy gerincére, egyenletesen emelkedő terepen. A gerinc két oldalán présházak és szőlők sorakoznak. A kilátás csodálatos a városra, a Felső-Válicka- és a Zala völgyére. Egyenletes emelkedésű úton haladunk – melyen gyakran gépkocsival is találkozunk – míg a Karácsony-hegy 305 méter magas szintjén balra leágazó, „sárga kereszt” jelzésű kocsiutat nem találunk.

E jelzést követve nagyobb részt bükkös erdőben haladunk tovább. Később a szálerdőt fiatal erdőrészek váltják fel. Az út agyagos, ősszel, esős időben nehezen járható. Ősszel nagyon sok földiszeder gyüjthető az út mentén. Jobb kéz felől magas, 300 méter feletti, erdővel borított kiemelkedéseket látunk. Hamarosan fiatal gesztenyésbe érünk, mely a Nemes-hetési Öreg-hegyet jelzi, ahol pár régi szép pincét és hatalmas gesztenyefákat találunk. Ha tiszta az idő a Keszthelyi hegységet láthatjuk balkéz felől. A Zalai-dombvidék szabdaltságát, arculatát tanulmányozhatjuk innen. Kb.1 km megtétele után a faluba érünk. Itt a központban a bolttal szemben érdemes megtekinteni a modern templomocskát, mely teljesen betonból épült a hívek közadakozásából. A Hetés helynév etimológiailag azonos a Somogy megyei Hetes-sel.

A Nemes előtagot azért kapta, mert egy feljegyzés szerint “1513-ban 10 egy-telkes nemesi család lakott itt”. A faluból a „sárga kereszt” jelzés DK-irányban enyhe emelkedéssel házak közötti gyalogösvényen halad. Kiérve a faluból akácos-bozótos, egyébként jól járható úton dombtetőre érünk. A tetőről a Szévíz völgyébe látunk. Lefelé haladva jobb kéz felől elhagyva a mezőgazdasági művelésű földeket, fiatal telepítésű erdőbe, majd gyümölcsfás domboldalba érünk. A fák közötti a Búcsúszentlászlói műemlék-templomot, illetve tornyát látjuk. A jelzésen a vasútállomásra érünk.

Ha van időnk a vonat indulásáig (Nagykanizsa-Szombathely, 17. sz. menetrendi mező), érdemes a templomot megtekinteni. A Szent László tiszteletére emeltetett a török időben elpusztult. A 17. század végén a ferencesek helyreállították, majd eléje 1714-34 között nagy barokk részt építettek. Külsejét legutóbb 1967-69-ben újították meg. A templom melletti egyszerű barokk stílusú rendház a templommal egyidőben épült. 1950 óta szociális otthon, egy részében a plébánia kapott helyet. Kedvelt búcsújáró hely.

Táv: 10 km, 170 m szintemelkedés

(a Göcsej turistatérképen található)