Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

Hírek

Ütemterv szerint halad az építkezés: 90 százalékban kész a ZalaZONE tesztpálya
2021.05.27

A járműipari tesztpálya napján - amely május 19-e, mivel Orbán Viktor miniszterelnök 2016-ban e napon jelentette be a megépítését, egy évvel később pedig szintén ekkor történt az alapkőletétel – beszámolók hangzottak el az építkezés menetéről. Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos részletes tájékoztatót tartott a beruházásról és a pálya működéséről. Az eseményen Barta-Eke Gyula (ügyvezető, Autóipari Próbapálya Zala Kft.), Dirk Janetzko (ügyvezető, AVL-ZalaZONE Próbapálya Kft.), Hamar Zoltán (cégvezető, Autóipari Próbapálya Zala Kft.), dr. Gelenczei Csilla (Autóipari Próbapálya Zala Kft. FB-elnöke), Balaicz Zoltán Zalaegerszeg Megyei Jogú Város polgármestere, Dr. Sifter Rózsa Zala megyei kormánymegbízott, Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos és Dr. Pál Attila, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke vettek részt.


Vigh László elmondta: a 45 milliárd forintos állami beruházásból 250 hektáron épülő pálya elemei közül elkészült már a „Z” fogadó- és a technikai épület, a kezelhetőségi pálya, a 300 méter átmérőjű dinamikai felület és a nyolc különböző együtthatóval kialakított fékfelület. Megvan már az okosváros teljes úthálózata, a városi forgalmi környezetet imitáló területen nyár végére elkészül az épületelemek kivitelezése, 610 folyóméter hosszú homlokzatot alakítanak ki az utak mentén. Befejeződött a másfél kilométeres, kétszer kétsávos autópályaszakasz aszfaltozása, s készen van a felette átívelő 40 méter hosszú felüljáró híd, továbbá az ehhez csatlakozó három kilométeres autóút is lassan elkészül. Az idén épül meg az 5, 12, 18, 25 és 30 fokos emelkedőt tartalmazó modul, a kezelhetőségi pálya pedig kiegészül egy egy kilométer hosszú, hat méter széles kisebb kezelhetőségi pályával, amely teljes hosszában vizezhető lesz. Az építkezés az ütemterv szerint halad, nincs késést előidéző körülmény, már a létesítmény 90%-a kész, s a tervek szerint év végére átadható lesz.

Mint elhangzott, az utóbbi évek autóipari fejlesztései intenzíven az autonóm vezetési funkciók irányába mutatnak, ennek egyik előszobája a szériajárművekben már előforduló vezetéstámogató rendszer (ADAS, azaz Advanced Driver Assistant Systems, például sávtartó rendszerek, automata vészfékrendszer, adaptív tempomat). Ezekre vonatkozóan szabványos tesztelési eljárásokat dolgoztak ki (pl. EuroNCAP), és széleskörű igény mutatkozik az autóiparban ilyen jellegű tesztek végrehajtására. A megfelelő teszteszközparkon túl szigorúan specifikált tesztkörnyezet is részét képezi mindennek. A ZalaZONE tesztpályán az ADAS felület szolgál a tesztek dedikált helyszíneként.

 

Forrás és fotó: Zalai Hírlap

vissza...
Széchenyi 2020 Széchenyi Terv