Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

Tourismus

Kehidakustány – Örvényes hegy – Zalacsány túra

Kehidára Zalaszentgrótról és Keszthelyről juthatunk el autóbusszal. A falu központjában szállunk le. Mielőtt túránkat elkezdjük, tekintsük meg a Deák-kúriát, ami a központtól nem messze található, a „zöld vonal” jelzésen nyugat felé indulva.

Az út jobb oldalán, az általános iskola mögötti parkban bújik meg a kúria.

A Kehidakustány elnevezés a korábban önálló két település Kehida és Kustány összevonásával alakult ki. Egyik magyarázat szerint a Kehida elnevezés a két ittlévő zalai hídra utal. Mások a „ketőd” (másodszülött fiú) szóban látják a név gyökereit. A harmadik magyarázat szerint a tatárjárás hatására kialakult nyelvi változást (monoftongizáció) konzerválta az összetett szó. Az előtag így “kewe” vagy “kewi”, az utótag pedig a “hida” lenne (kőhíd), az előtag második felének eltűnésével. A Kustány ómagyar személynév származéka. A szó maga török eredetű.

Visszatérve a központba, a „piros kereszt” jelzést keressük és ezen induljunk el nyugat felé. A templomnál balra fordulunk, majd egy keresztútnál jobbra, 200 m-t megtéve újra balra. A falu végén éles jobb kanyar után egy emelkedő kezdődik.

Elhagyjunk a vízművet, majd kanyargós úton a dombtetőre jutunk. Felérve megpillantjuk az Örvényes-patak völgyét és a mögötte húzódó bükkös dombhátat. Itt az út kettéágazik. Mi balra megyünk, lefelé a völgybe. Hamarosan elérjük Örvényes-hegy első házait. A megkapó fekvésű kis hegyi falun keresztülhaladva csodálatos kilátást élvezhetünk a patak völgye felé tekintve. Érdemes lemenni a patak partjára.

A merész kanyarokat leíró patak vadregényes völgyet vágott magának az erdőben. A jelzés ugyan nem erre vezet, de ha a patakot követjük, akkor is elérjük újra a  „piros kereszt” jelzést. A jelzés az Örvényes-hegyen visz végig. A központi résztől már aszfaltozott úton haladunk. Egy balkanyar után érünk ki a Kehida és Zalacsány közötti műútra. Ezen jobbra fordulunk. Elhaladunk a Csányi-kastély mellett. Majd a központba érünk, ahol Zalaegerszegre, Keszthelyre vagy Zalaszentgrótra menő buszra szállhatunk.