Legfrissebb hírek


2019.07.16 - A Széchenyi 2020 program keretében bővítették és újították fel a türjei és a batyki óvodát. A 108 milliós beruházás 100 %-os támogatással valósult meg.

2019.07.03 - Szombaton adták át ünnepélyesen az ifj. Paál István egyházközségi tag kezdeményezésére, a megyei önkormányzat támogatásával felújított, korábban a szél által ledöntött 1897-ben állított keresztet a kerkabarabási kápolna melletti temetőben.

2019.07.02 - Jövő pénteken a Dombérozó Dobbantó című esttel vesz kezdő lendületet a szegek 24 települését mozgósító IV. Göcseji Dombérozó.

2019.06.28 - Semmelweis-napi ünnepséget tartottak a megye három városában – Zalaegerszegen, Nagykanizsán és Lentiben -, ahol a Magyar Egészségügy Napja alkalmából megemlékeztek Semmelweis Ignácról, aki munkássága során rámutatott a fertőzések megelőzésének életmentő módszerére, s ezzel az egész emberiséget szolgálta. Születésnapja módot ad arra, hogy kifejezzük hálánkat mindazok iránt, akik a gyógyítás hivatását gyakorolják.

2019.06.25 - Keszthelyre látogattak a megyei idősügyi tanács tagjai, ahol megismerkedhettek a város idősekért végzett munkájával és meghirdették a Zala Megye Idősbarát Önkormányzata címért kiírt pályázatot.

Közadattár

Zala a termálfürdők hazája


A 21. század kihívásai a közlekedésben
2015.02.11

A Közép-Európai Közlekedési Folyosó Kezdeményezés Transzregionális Kormányzó Bizottsága (CETC Route65 ) soros elnöki tisztségét adta át a november 9-10-én Keszthelyen megrendezett konferencián Manninger Jenő, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke Varasd megye főispánjának.


Az együttműködés, amelynek egyik legfőbb pozitívuma, hogy alulról jövő kezdeményezés, 2004-ben indult, és az észak-déli irányú közlekedési folyosó létrehozásában érdekelt hat ország 11 régióinak igényét kívánja megvalósítani. Zala megye 2009 áprilisától látta el a soros elnökségi teendőket, mely idő alatt többek között megrendezésre került a „Zöldebb és intelligensebb közlekedés” című konferencia Brüsszelben, ez év októberében.

cetc-atadas

A mi Nyugat-dunántúli Régiónkban létezik kettő gyorsforgalmi útszakasz is (M1 és M7 autópálya), de azok mindegyike kelet-nyugat irányú, így nem tudják kiszolgálni azt az észak-déli irányultságú 100 %-os forgalomnövekedést, mely az Európai Unió 2004-es bővítése után következett be nálunk. Ennek a növekedésnek egyik oka az Ausztriában bevezetett úthasználati politika, a másik oka pedig az az elmúlt időszakban Szlovákiában végbement nagyarányú, főleg az autógyártást érintő ipartelepítés, mely rendkívüli szállítói, beszállítói tevékenységét az Adriai kikötők és Olaszország irányába bonyolítja le. Ezen a magyarországi szakaszon átlagosan napi több, mint 5000 tehergépjármű is áthalad településeink központján, anélkül, hogy a megfelelő teherbírású infrastruktúra rendelkezésre állna.
A észak-déli irányú közlekedési folyosó a 21. század közlekedési kihívásainak megfelelő közúti és vasúti infrastruktúrát biztosítana a Baltikum és az Adria között.
A keszthelyen megrendezett bizottsági ülésen határozatot hoztak többek között arról is, hogy 2010-ben is pályázatot nyújtanak be a Visegrádi Alaphoz (2009-ban közeli 20 millió forintot nyertek) egy brüsszeli vagy strassburgi konferencia megrendezésére, hogy ezzel is felhívják az Európai Uniós hatóságok figyelmét törekvéseik fontosságára. A Bizottság szintén pályázatot nyújt be az Interreg IV.C programra, amelynek pozitív elbírálása esetén megvalósíthatósági tanulmányt készíttetnek a kívánt közlekedési folyosót érintő régiók területére.
Manninger Jenő, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke, a konferencia után átadta a soros elnökséget a következő fél évre Predrag Stromar Varazsd megye közelmúltban megválasztott főispánjának. A rendezvény sajtótájékoztatóval zárult.

Őry Rózsa

cetc-terkep

vissza...

A Zalai borvidék

A Zalai borvidék Zala megyében a Zalai-dombság oldalain és fennsíkjain, illetve a Keszthelyi-hegység északnyugati részének lejtőin a Zalai-dombság agroökológiai körzetben alakult ki. A borvidéknek két körzete van.


Bővebben