Konferencián mutatták be a nemzetközi egészségturisztikai fejlesztés eredményeit

Négycsillagos fürdőfejlesztés Lentiben
2016-11-21
Zalai Krónika 2016. 47. hét
2016-11-29

Konferencián mutatták be a nemzetközi egészségturisztikai fejlesztés eredményeit

2016. november 18 – 20. között Hévízen tartották az Európai Uniós támogatással megvalósuló OFF TO SPAS projekt (676737/COSME Programme) záró konferenciáját és szakmai workshopját a 125 éves Magyar Balneológiai Egyesület jubileumi nagygyűlése keretében.

A program során a résztvevők részletes tájékoztatást kaptak a projekt keretében végzett kutatásokról, a termékfejlesztés folyamatáról és bemutatásra kerültek a közös munka eredményei. Mindezek mellett a konferencia résztvevőinek lehetőségük volt megismerkedni több európai turisztikai szervezettel is, tovább erősítve ez által a hálózatos kapcsolatokat a későbbi együttműködésekhez.

Az OFF TO SPAS projekt négy országból hét konzorciumi partner együttműködésében valósult meg. Magyarországot a Pannon Egyetem (a projekt koordinátora), a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. és a Zala Megyei Önkormányzat képviseli, a további partnerek pedig: AGE Platform (Belgium), Kovászna Megye Tanácsa (Románia), Kovászna Megye Turizmusáért Egyesület (Románia), VEGA RESOR Travel Specialist Group Sweden AB (Svédország).

A tevékenységek hátterét az Európai Bizottság által az előző költségvetési időszakban készített felmérések és tanulmányok eredményei jelentették, melyek egyértelműen alátámasztják, hogy az idősebb korosztály turizmusban rejlő lehetőségei nincsenek megfelelően kihasználva, vagyis az elő- és utószezonban rejlő potenciál jól kihasználható lenne ezen célcsoport számára. Mindezek mellett a turizmusban érdekelt kis- és közepes vállalkozások számára is új lehetőségek kínálkoznak a főszezonon kívüli időszakok kihasználásával.

A 2015. augusztus és 2016. november vége közötti időszakban piaci felmérések, kutatások, tanulmányok készültek a német nyelvű térségek és Skandináv területek időskorú szervezeteket tömörítő platformjainak és partnereinek bevonásával. A döntéshozókat és potenciális utazókat megszólító, speciális igényekhez szabott marketing kommunikáció zajlott, illetve számos műhelyfoglalkozásra, találkozóra került sor a partnerségi kapcsolatok kiépítése és a jó gyakorlatok megosztása érdekében.

Mindezek eredményeként Hévíz és Kovászna példáján keresztül kialakult egy olyan balneológiai turisztikai termékhálózat, amely hely- és piac-specifikus gyógyászati és egészségturisztikai programokat kínál az idősebb korosztálynak.

A záró rendezvény prezentációi és a projektről szóló bővebb információ megtalálható a www.offtospas.eu honlapon.